HTML

Okoskodó blog

Az Élet Szép. Főleg ha tudod a vicces oldaláról nézni...

Követés, feliratkozás

2011.01.13. 14:21 Okoskodok

Szélmalomharc I. Felvonás: A penész

Címkék: tél pára fűtés penész páraelszívó szellőzés műanyag ablak

Állítólag egyre többen ismerik a problémát, mióta divatba jött az utólagos szigetelés meg a műanyag ablak. Vagyis mióta igyekszünk a fűtésen spórolni.

Bevallom, én erről sokáig nem tudtam, míg be nem költöztünk az első és egyben szépen felújított saját kis házikónkba. Semmi fényűzés, 60 m2, kerttel. A színeket kicsit erősnek találom, én sose választottam volna ilyet, de legalább ezt is kipróbálom. A fűtés kicsit késve indul, 2 hétig fagyoskodtunk a március eleji hidegben, mire bekötötték. Fagyszünet volt, vagy mi. Hát mikor kell a fűtés ha nem fagyban? Na mindegy, nem is ez a lényeg hanem a víz. Mert az jött befelé és igazából teljesen véletlenül vettem észre. Betettem az ágy alá ugyanis, két ilyen nagy ágyneműtartó zsákot, mer kicsi a lakás, mindenhová kell pakolni. Aztán mikor elő akartam venni, látom hogy valami csillog. Konkrétan áll a víz az ágy alatt! Nem tudom honnan jött, de beletelt pár hétbe mire kiszárítottuk, persze a fal alja tiszta penész, a parketta meg felázott. Kicsit belesüllyedt az ágy lába, nem baj, legalább nem mozdul el. Ez volt az első telünk vagyis inkább tavaszunk, gondoltuk majd kiszárad, biztos a felújítás miatt van. Eltelt a nyár, ablakok folyamatosan nyitva, bent „csak” 25 fok, kint 35. Végre jött az ősz, én bementem a kórházba szülni, a férjem pedig dolgozott és látogatott, nemigen volt ideje otthon körülnézni.

Aztán mikor végre nagy boldogan hazacipeltük a babánkat, és én nem vágytam másra mint egy kényelmes ágyra, rá kellett jönnünk hogy alattomosan megtámadtak minket! Konkrétan a párnám aljáig ért a penész. Sírtam. De jobban akkor, mikor a szekrényből szedtem ki a penészes ruhákat. Pedig hogy vártam hogy végre a régi ruháimba bújhassak!

Sikáltuk, mostuk, spricceltük, írtottuk. Azóta csak fedővel főzök, naponta kétszer szellőztetek, a fürdőajtót nem hagyom nyitva soha, főleg nem fürdés után. Naponta hősugárzóval szárítgatom a szekrényt, vettem ilyen tablettás és elektromos páraelszívót is. Volt aki azt mondta szellőzőrendszert kellene beépíteni, és van aki szerint hetente fel kellene fűteni a házat 30 fokra, hadd jöjjön ki a víz a falakból, aztán jól kiszellőztetni. Talán ha valaki garantálná hogy ezek működnek, megcsinálnám. Még akkor is ha sokba kerül. De addig marad a tabletta, a hősugárzó meg a szellőztetés. De lehet, hogy ezekkel sokkal többet költök, a penész meg csak vigyorog rám a sarokból…

1 komment

süti beállítások módosítása